Dé stofzuigerzakken specialist van Nederland

Hier vindt u het antwoord op veelgestelde vragen:

Vaste Klanten Korting
Wat is de Vaste Klanten Korting?

Als u eerder al eens iets bij Stofzuigerzak.nl heeft besteld, dan kunt u onze Vaste Klanten Korting krijgen bij iedere volgende bestelling. 

Om deze korting te verzilveren kunt u de QR-code op de verpakking scannen. De Vaste Klanten Korting wordt dan automatisch toegepast.

Ook wordt de korting automatisch toegepast wanneer u onze u webwinkel bezoekt via de Vaste Klanten Korting link in de betaalbevestiging (e-mail) van uw eerdere bestelling.

De Vaste Klanten Korting is onbeperkt geldig en geldt voor alle types stofzuigerzakken, zuigmonden en parketborstels.

Stofzuigerzakken en filters
Welke stofzuigerzakken heb ik nodig?

U vindt de juiste stofzuigerzakken voor uw stofzuiger heel eenvoudig via onze keuzehulp. In het eerste zoekveld vult u het merk van uw stofzuiger in en daarna het type. 

De juiste (perfect passende) stofzuigerzakken verschijnen meteeen. 

Ook kunt de gegevens van de verpakking van uw oude stofzuigerzakken gebruiken; u vult dan eerst het merk in dat op de verpakking staat en daarna een (willekeurig) typenummer van de verpakking.

Lukt het alsnog niet om het juiste type te vinden? Onze klantenservice reageert altijd binnen een paar uur en helpt u graag bij het vinden van de juiste stofzuigerzak of accessoires: klantenservice@stofzuigerzak.nl

Hoe vaak moet je een stofzuigerzak vervangen?

Voor de levensduur van de motor kan de stofzuigerzak het beste worden vervangen voordat de zak volledig vol zit en de zuigkracht afneemt. De meeste stofzuigerfabrikanten adviseren de stofzuigerzak te vervangen wanneer deze voor twee/derde is gevuld.

Hoe lang u met een stofzuigerzak doet hangt af van hoe groot uw huis is, hoe vaak er wordt gestofzuigd, of er huisdieren zijn, etc. 

De meerlaagse microvezel structuur van onze hoogwaardige AAA+ microvezel zakken garandeert een optimale luchtdoorlatendheid. Hierdoor blijft de zuigkracht van de stofzuiger optimaal, ook als de stofzuigerzak bijna vol is.

Het is dus zeker niet nodig deze stofzuigerzakken eerder te vervangen.

Hoeveel kosten stofzuigerzakken?

Zoals bij de meeste producten hangt de prijs van stofzuigerzakken af van de kwaliteit en de leverancier. Merk stofzuigerzakken van de stofzuigerfabrikanten zelf zijn doorgaangs het duurst, deze kosten tot EUR 5,- per stofzuigerzak.

De prijs van de hoogwaardige (AAA+) microvezel stofzuigerzakken van Stofzuigerzak.nl ligt tussen de EUR 10,95 en EUR 12,95 per pak (van 10 stuks). De stofzuigerzakken worden gratis bezorgd. 

Hebben jullie mijn producten op voorraad?

Bij ieder product in onze webwinkel wordt de voorraadstatus duidelijk vermeld. Vrijwel altijd worden al onze producten altijd direct uit voorraad geleverd.

Hoe vaak moet je het filter van de stofzuiger vervangen?

De meeste stofzuigerfabrikanten raden hun klanten aan het filter ieder half jaar te vervangen. Het motorfilter is hierbij het belangrijkst, deze zorgt ervoor dat er geen stof bij de motor komt.

Wanneer het microfilter verstopt raakt kan de temperatuur in de motor stijgen. De motor kan hierdoor beschadigen.

Alternatieve of originele stofzuigerzakken?

Voor vele merken en types levert stofzuigerzak.nl zowel originele als alternatieve stofzuigerzakken.

De alternatieve stofzuigerzakken van stofzuigerzak.nl zijn een Nederlands kwaliteitsproduct. De alternatieve stofzuigerzakken hebben een zeer hoge, meerlaagse microvezel structuur en zijn in prijs vaak minder dan de helft van de originele zakken.

Voor onze klanten die hier toch de voorkeur geven hebben wij eveneens originele stofzuigerzakken in ons assortiment. Ook onze originele stofzuigerzakken worden altijd gratis bezorgd.

Wat voor filters leveren jullie?

De filters die wij leveren zijn microvezel knipfilters. Deze zijn geschikt als motorfilter en/of het uitblaasfilter van vrijwel alle type stofzuigers. De filters hebben een afmeting van 20 x 26 cm. U kunt hier dus meerdere filters uithalen.

Deze filters zijn echter geen vervanging voor de HEPA filtercassette. Deze moet in zijn geheel worden vervangen en heeft een heel andere prijscategorie. HEPA filters zitten niet in ons assortiment.

Levertijd en verzending
Wat zijn de verzendkosten?

Binnen Nederland worden alle bestellingen altijd gratis bezorgd. Bij Belgische bestellingen rekenen wij EUR 2,95 verzendkosten, ongeacht het orderbedrag.

Wat is de levertijd?

Bestellingen die op werkdagen voor 17.00 uur bij ons binnekomen, worden dezelfde dag aangeboden bij PostNL. 

Afhankelijk van de dag en het tijdstip waarop u bij ons bestelt, wordt uw bestelling de eerstvolgende dag en anders de dag daarna geleverd.

Op zondag worden geen bestellingen bezorgd. 

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

De bezorging van al onze bestellingen (zowel in Nederland als België) wordt verzorgd door PostNL.

Nederlandse bestellingen die door de brievenbus passen worden met de reguliere brievenbus van PostNL bezorgd, u hoeft dan dus niet thuis te blijven om uw bestelling in ontvangst te nemen. Bestellingen die niet door de brievenbus passen worden als pakket verzonden.

Betaling en factuur
Hoe kan ik betalen?

Bij stofzuigerzak.nl kunt u veilig betalen via uw eigen vertrouwde bankomgeving. Nederlandse klanten kunnen betalen met iDeal, onze Belgische klanten kunnen betalen met Bancontact.

Kan de factuur nog worden aangepast?

Facturen worden automatisch aangemaakt op basis van de gegevens die onze klanten opgeven.

De factuur wordt direct digitaal toegestuurd en wordt tevens (geprint) bij de stofzuigerzakken ingesloten. Het is dan niet meer mogelijk een aangepaste of nieuwe factuur toe te sturen.

Zijn de genoemde prijzen inclusief BTW?

Alle op de website vermelde prijzen zijn altijd inclusief Nederlandse BTW. De BTW wordt apart vermeld op de factuur die u direct na het afronden van uw bestelling per email van ons ontvangt.

Voor Belgische bedrijven is het goed te weten dat de BTW op de factuur (i.v.m. intracommunautaire levering) niet kan worden aangepast. Dit wordt overigens nog duidelijk aangegeven bij het plaatsen van de bestelling.

Bestelling wijziging of retourneren
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Bestellingen worden direct verwerkt en klaargemaakt voor verzending. Uw bestelling kan dan niet meer worden teruggevonden om het adres of de bestelde producten aan te passen. Wel kunt u uw bestelling uiteraard altijd retourneren. Meer informatie hierover vindt u onder: Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Uiteraard kunt u alle bestelde producten altijd retourneren. Retourneren is gratis bij stofzuigerzak.nl, wij nemen dus ook de kosten voor het retourzenden voor onze rekening.

Voor het (deels) retourneren van uw bestelling verzoeken wij u een e-mail te sturen aan onze klantenservice: klantenservice@stofzuigerzak.nl  Nederlandse klanten ontvangen dan ons antwoordnummer voor de retourzending en het verzoek de factuur van uw bestelling bij de retourzending in te sluiten. Hiermee kunnen wij zien van wie de retourzending afkomstig is.

De producten die u retour stuurt mogen niet gebruikt of beschadigd zijn en moeten in de oorspronkelijke verpakking zitten. Het reeds betaalde bedrag wordt binnen drie dagen teruggestort op uw rekening nadat de retourzending bij ons is verwerkt.

Zijn er kosten bij retourneren?

Binnen Nederland is retourneren gratis wanneer een bestelling op de juiste manier wordt geretourneerd. De producten mogen niet gebruikt of beschadigd zijn en moeten in de oorspronkelijke verpakking zitten.

Bij Belgische bestellingen zijn de portokosten voor het retourneren voor eigen rekening.

Levering door PostNL postnl-logo